9 Kasım 2014 Pazar

MİNİK GÜL BÖREKLER



Güzel bir pazar akşamından merhaba,sabah hava soğuk ve yağmurluydu.Şimdi ise yaz öncesi gibi yumuşacık bir hava.. Doğu bölgelerinde kar varmış,insanın inanası gelmiyor oralarda kar yağdığına... Soğuk kış gecelerini sıcacık bol tarçınlı salep içmeyi özledim desem...

Neyse lafı fazla uzatmayayım bugün yapımı biraz oyalayıcı ama çok lezzetli bir börek tarifi yazmak istiyorum.


MALZEMELER:

1kg yufka

Karışım için;

1 su bardağı süt
1su bardağına yakın sıvı yağ (ben zeytinyağ kullanıyorum)
2 - 3 çorba kaşığı yoğurt

Börekleri sardıktan sonra üzerine sürmek için;

2 - 3 çorba kaşığı yoğurt kaymağı
1 yumurta
3 - 4 çorba kaşığı sıvıyağ

İçi için;

2 tane orta boy patates
2 - 3 tane orta boy havuç (Ben havucu çok yakıştırdığım için havucu patates miktarında daha fazla koyuyorum.)
Arzu ederseniz içi için lor peyniri ve maydanoz karışımı da kullanabilirsiz.Ama patates-havuç karışımını denedikten sonra bu seçeneği düşünmeyeceksiniz bile...

YAPILIŞI:

1- Patatesler ve havuçlar çiğden rendelenir.
2-Süt,sıvıyağ ve yoğurt bir kapta karıştırılarak yufkalara sürülecek harç hazırlanır.
3-Yufkalar eşit üçgenler elde edecek şekilde 8 veya 12 parçaya kesilir.
4-Herbir üçgen yufka parçasının üstüne önce sıvı harç sürülür,sonra geniş kenarına hazırladığımız iç konur ve sigara böreği şeklinde sarılır.
5-Gül börek şekli verilerek tepsiye dizilir.

Artan harcın üzerine yoğurt kaymağı ,sıvıyağ ve yumurta ilave edilerek çırpılır.Böreklerin üzerine sürülür.

Orta ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. (200 derecede yaklaşık 40 dakikada pişiyor.)









Afiyet olsun...



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder