18 Kasım 2014 Salı

FIRINDA  PEYNİRLİ  ISPANAK

 


Fırında peynirli ıspanak




Kışın en çok yenilen sebzelerden biri de ıspanaktır bizim evde.Her çeşidi yapılır yoğurtlusu ,havuçlusu, böreği, yumurtalısı ve bugün yazmak istediğim peynirlisi...Bu tarifi değişik bir ıspanak yemeği tarifi ararken tesadüfen bulmuştum internette.Yaptığımda ev halkı tarafından da çok beğenilmişti.Lezzeti bakımından gönül rahatlığıyla yapabileceğiniz bir tarif :))


MALZEMELER

1 kg ıspanak
250 - 300 gr kadar beyaz peynir (Aslında peynir miktarı sizin arzunuza kalmış ben göz kararı yaklaşık avuç içi kadar koyuyorum.)
5 yemek kaşığı un
3 tane yumurta
1/2  çay bardağı zeytinyağ
1 paket kabartma tozu
Tuz

ÜZERİ  İÇİN

1,5 su bardağı rendelenmiş parmesan veya kaşar peyniri
Domates

YAPILIŞI

1- Ispanakları ayıklayıp, doğrayın ve iyice yıkayın.

2- Ispanakları süzgece alın ve üstüne bir çaydanlık sıcak suyu gezdirerek dökün.Böylece ıspanağın diriliği gidecek.

3- Ispanakları sıkıp suyunu süzerek derince bir kaba alın.

4- Ispanaklara beyaz peyniri,yumurtayı,unu,kabartma tozunu,zeytinyağı ve tuzu ilave edin.Tuzu ilave ederken peynirdeki tuz miktarını unutmayın.Ben tuzu çok sevmediğimden çok çok az ilave ediyorum ya da hiç ilave etmiyorum.İsterseniz karabiber ,kırmızıbiber, kimyonda ekleyebilirsiniz.

5- Malzemeleri iyice karıştırın.Yağladığınız fırın kabına ıspanaklı karışımı dökün ve üstünü düzleştirin.

6- Üst kısmını rendelenmiş kaşar peyniri ile kaplayın.

7- İsterseniz domates ile süsleyebilirsiniz.

8- 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.






                                                          Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder