29 Mayıs 2015 Cuma

PORTAKALLI  ÇİKOLATALI  KEK




Geçen hafta canım portakallı kek çekti şöyle mis gibi kokusuyla…Daha önce yaptığım portakal sulu kekten farklı olsun isteyince internete bakmaya karar verdim. www.dokuzuncubulut.com sitesindeki tarifi görünce bunu yapmalıyım dedim :)) Yalnız yaparken orijinal tarifte yazılı olan şeker ve yağ miktarını azalttım.Muhteşem lezzetli bir kek oldu.Portakallar bitmeden mutlaka denemelisiniz.Bu son soğuk ve yağmurlu günlerde çayın yanına çok yakışacak…


MALZEMELER :
  •  3 yumurta
  •  150 gr şeker
  •  100 ml sıvıyağ 
  •  3 çorba kaşığı un
  •  250 gr un
  •  1,5 paket kabartma tozu
  • 80 gr bitter kuver çikolata
  •  2 adet orta boy portakal
  •  ¾ su bardağı bitter kuver çikolata parçası ya da 1 su bardağı damla çikolata
Hazırlanışı:

1. İlk önce portakalı 4 – 5 yerinden bıçakla delerek bol suda 20 – 25 dakika haşlayın.

2. Sonra portakalı 4-5 parçaya bölerek mutfak robotunda püre haline getirin. ( Kabuklarıyla breaber yapılacak,inanın hiç acı olmuyor.Yalnız çekirdekli portakalsa çekirdeklerini ayırmayı unutmayın.)

3. Bitter çikolatayı benmari usulü eritin.

4. Bir kasede un,kakao,tuz ve kabartma tozunu eleyerek karıştırın.

5. Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın.Yağı ilave ederk çrpmaya devam edin.Portakal püresini ve eritilmiş çikolatayı karışıma ilave edip ,karıştırın.Elediğimiz unlu karışımı portakallı karışıma yavaş yavaş ekleyerek karıştırın.( Bu karıştırma işini mutlaka tahta kaşıkla yaparım. )

6. Ben keki küçük kare borcama yaptım.Ölçü olarak çok uygun oldu.

Yağlanmış kare borcam kalıbına karışımı boşaltın.Üzerine ufalanmış çikolata parçalarını ekleyin,hafifçe karıştırın.Önceden ışıtılmış fırında 170 derecede yaklaşık 40 dk pişirin.(Pişip pişmediğini keke kürdan batırarak kontrol edebilirsiniz.Keke batırdığınızda kürdan temiz çıkıyorsa pişmiştir.)

7. Keki fırından çıkarın.Oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyun.Soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın.

8. Arzu ederseniz kek dilimlerini eritilmiş çikolataya batırarak süsleyebilirsiniz. Kek yeterince çikolatalı olduğu için ben yapmadım.Daha yoğun çikolata tadı olsun derseniz deneyebilirsiniz.

Yerken duyduğunuz portakal kokusu ve ağzınıza gelen çikolata ve portakal lezzetiyle muhteşem bir kek…

Afiyet olsun…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder